Chopte sa veslárskeho trenažéra

Madlo spolu s popruhmi na chodidlá a sedadlom sú časti veslárskeho trenažéra, ktorých sa pri veslovaní priamo dotýkate.

V závislosti od modelu veslárskeho trenažéra môžete mať buď madlo rovné drevené alebo novšie ergonomicky tvarované plastové s gumennými rukoväťami. Ergonomicky tvarované plastové madlo má 10 stupňový sklon čo vám umožňuje mať pri veslovaní ramená a ruky v prirodzenej pozícii. Ak máte veslársky trenažér model A, B alebo C a chcete ho inovovať, plastové madlo je finančne nenáročnou inováciou, ktorá môže zlepšiť vaše pohodlie pri veslovaní.

Na veslárskom trenažéri, rovnako ako aj na lodi, by mal byť váš úchop uvoľnený a pohodlný. Napnuté ruky alebo “kŕčovité zovretie” môže mať za následok stiahnutie svalov na predlaktí a zbytočne vyvinutý tlak na malé svalové skupiny, ktoré sa ľahko unavia.

Prácu by mali vykonávať väčšie, silnejšie svalové skupiny chrbta a nôh. Predstavte si, že vaše ruky sú “hák” a vaše ramená “kábel”, ktorý spája madlo s nohami; nohy by mali zapracovať v začiatočnej fáze veslárskeho záberu. Vo fáze ťahu by ruky mali “byť zavesené” na madle, rovnako ako pri začiatočnej závesnej pozícii pri príťahu. Ramenami by ste mali začať priťahovať k sebe madlo len v druhej polovici ťahu.

Ruky by mali byť od seba vzdialené približne na šírku ramien. Palec by mal obopínať madlo len tak silno, aby ste boli schopný pri veslovaní zdvihnúť prsty. Toto môže byť veľmi efektívne cvičenie! V niekoľkých skúšobných záberoch skúste zdvihnúť po jednom každý prst, podobne ako keď píšete na klávesnici. Toto cvičenie by ste mali robiť počas výkonnej fázy (“ťahu”) veslárskeho záberu.

Tak ako môžete vidieť v našom videu “Najčastejšie chyby” (začína sa na 0:23), pri nadmernom obopnutí madlo stláčate a potom máte zápästia v nesprávnej polohe. Rovnako ako pri správnej technike písania na klávesnici, zápästia by mali byť vo vodorovnej polohe.

Madlo by sa malo pohybovať hladko a vyrovnane v horizontálnej rovine. Veľa "nováčikov" si predstavuje veslovanie v tradičnej loďke a myslia si, že musia pohybovať madlom v oblúku. Concept2 veslársky trenažér umožňuje športovcom zjednodušiť pohyb rúk a sústrediť sa namiesto toho na fitness. Pohyb madla udržujte na úrovni reťaze.

Na krytke reťaze veslárskeho trenažéra sa nachádzajú dve skrutky, ktoré môžu doslova “viesť” vašu reťaz.

Použite stred vzdialenosti medzi týmito dvomi skrutkami ako vodítko pri začatí a ukončení každého záberu, aby ste udržali pohyb madla na úrovni reťaze počas celého záberu. Priveľké zovretie madla a jeho rotovanie vám môže spôsobiť pľuzgiere.

Aby ste sa vzniku pľuzgierov vyhli, dodržujte naše odporúčania a takisto svoju výdrž na veslárskom trenažéri budujte postupne.

Neplánovaný „dlhý veslársky tréning“, nadmerné spotenie sa alebo vystavenie sa vlhkému prostrediu, môže spôsobiť odrenie pokožky. Športový „puritáni“ nepoužívajú rukavice. Keďže prostredníctvom madla ste priamo prepojený s veslárskym trenažérom, väčšina športovcov chce toto spojenie cítiť a rukavice vnímajú ako prekážku.

Ak sa rozhodnete používať pri veslovaní rukavice, vyberte si tenké. Hrubými rukavicami sa zväčší priemer madla, čo môže zťažiť jeho uchopenie. Časom sa vám môžu urobiť mozole a tie sú často hrdým dôkazom vašich veslárskych úspechov.

Autor článku: Meredith Breiland