Ako sa udržiavať fit aj počas pracovného dňa

Nájsť si čas na cvičenie  je často krát ťažšie ako samotné cvičenie. Zamestnanci firmy Concept2 v USA však našli veľa spôsobov ako začleniť fitness aj do rušného pracovného dňa.

Ako to robia? Tu je pár tipov od nich.

  1. Pohybujte sa. Zacvičte si, prejdite sa po kancelárii, použite schody namiesto výťahu. Namiesto odoslania e-mailu kolegovi za ním zájdite osobne.
  2. Cvičenie si vopred naplánujte. Ak máte flexibilnú pracovnú dobu a možnosť zacvičiť si napríklad popoludní, zaznamenajte si svoje tréningy do svojho pracovného kalendára. Takto budú vaši kolegovia v prípade nutnosti vedieť kde sa nachádzate.Spoločnosť Concept2 pre svojich zamestnancov poskytuje dvakrát týždenne kurzy vo svojom firemnom fitness centre. Tí, ktorí si chcú zacvičiť častejšie môžu navštíviť aj neďaleké fitness centrum v meste.
  3. Neformálna „športová“ pracovná schôdzka. Mnohé neformálne pracovné stretnutia sa v spoločnosti Concept2 uskutočňujú práve vo firemnom fitnescentre a nie v zasadačke „pri káve“. Skúste teda aj vy nahradiť svoju dávku kofeínu športovým adrenalínom. Ak nemáte k dispozícii miestnosť na cvičenie, riešením môže byť aj prechádzka s kolegami.
  4. Vyhľadajte komunitu športových nadšencov.Pri cvičení môžete stretnúť nových zaujímavých ľudí. Veľká, podporná športová komunita môže byť ďalším dôvodom, prečo sa budete tešiť na tréning.
  5. Trénujte vonku. Cvičiť na čerstvom vzduchu môžete po väčšinu dní a to aj v extrémnom počasí. Trénovanie vonku je ako prírodné antidepresívum. Podľa článkov publikovaných vo vedeckých časopisoch, pri trénovaní vonku sa znásobuje pocit osvieženia, energie a pozitívneho myslenia v porovnaní s cvičením vo vnútri. Nájdite si takú fyzickú aktivitu, ktorá vám bude vyhovovať a motivovať vás – napríklad beh, bicyklovanie, veslovanie, lyžovanie, korčuľovanie či plávanie.
  6. Motivujte sa.Majte na mysli čo vám cvičenie prinesie, pretože práve to vás môže motivovať aj začať cvičiť. Pracovníci spoločnosti Concept2 napríklad uvádzajú, že vďaka cvičeniu sa cítia energickejšie, majú čistú hlavu a navyše im to pomáha odbúrať aj akýkoľvek stres.
  7. Obed zabalený so sebou. V spoločnosti Concept2 je populárny čas na tréning aj čas okolo obeda. Preto si niektorí zamestnanci donesú obed so sebou a zjedia ho popri práci a obednú prestávku potom využijú na cvičenie.
  8. Sprchovanie odložte na neskôr.Niektorí zamestnanci spoločnosti Concept2, ktorí cvičia po skončení svojej pracovnej doby sa priznávajú, že sprchu po tréningu si dajú až doma. Dôvodom je, že v poobedňajších hodinách býva tréningová miestnosť dosť plná, preto je jednoduchšie zacvičiť si a potom hneď ísť domov bez toho aby sa tam osprchovali a prezliekli. Po tréningu sa cítia naplnení energiou a majú dobrý pocit, že urobili niečo aj pre svoje zdravie.
  9. Buďte efektívni.Zatiaľ čo niektorí ľudia radi cvičia v skupine, pre niektorých je jednoduchšie, efektívnejšie a flexibilnejšie zacvičiť si individuálne vtedy, keď im to ich časový harmonogram umožňuje. Tréning na veslárskom a lyžiarskom trenažéri patrí k časovo najefektívnejším cvičeniam, pretože aj pri niekoľko minútovom tréningu zapájate všetky hlavné svalové skupiny a spálite veľa kalórií.

Fotogaléria