Šport C2 Indoor Rowing

Hľadaj články
Úvod / Prečo ženy ignorujú veslovací trenažér a prečo by nemali?

Prečo ženy ignorujú veslovací trenažér a prečo by nemali?

VÝHODY CVIČENIA NA VESLÁRSKOM TRENÁŽÉRI

Prečo sa tak ženy boja veslovania? Radšej sadnú na rotoped, kde bicyklujú. Alebo skočia na bežecký pás, kde bežia. Na veslovací trenažér však tak často nechodia, a pritom si ani neuvedomujú, že prichádzajú o veľa.

TXT_345_1421936299

Rotoped, bežecký pás, eliptický trenažér, steper... Všetko sú to u žien vyhľadávané stroje na zhadzovanie kíl. Veslovací trenažér je však tiež veľmi efektívnym nástrojom, ktorý vám nedá len jeden benefit. A prečo je menej obľúbený? Možno preto, že sa ženy boja samotného vykonania pohybu pri veslovaní, pri ktorom sa zapájajú do práce nohy, trup i ruky v jeden zladený pohyb.

To, že sa do cvičenia takto zapájajú jednotlivé partie, je však jeho najväčšiu výhodou. Môžete vďaka tomu očakávať stratu tukov, zlepšenie kondície a zvýšenie sily hornej aj dolnej časti tela. A to bez toho, aby ste zaťažovali svoje kĺby!

V skratke teda ide o komplexnú a efektívnu formu cvičenia, ktorá je skvelým prídavkom pre váš tréningový plán bez ohľadu na to, v akom veku sa nachádzate alebo aký máte cieľ. Cvičenie na veslárskom trenažéri je dobré pre všeobecné zdravie, kondíciu, chudnutie aj posilňovanie.

Pri využití korektnej techniky zapojíte do cvičenia lýtka, stehná a zadok. Z hornej časti popracujú ruky, ramená a chrbát. Veslovanie pritom vyžaduje aj prácu stredu tela, čo znamená, že precvičený bude takmer každý podstatný sval. Cvičením na veslárskom trenažéri samozrejme zlepšujete funkciu pľuc a obehového systému.

Ak by ste si mali vybrať len jeden trenažér, tak by to mal byť práve veslovací, pretože tréningom na ňom dokážete schudnúť, nabrať kondíciu a silu a posilniť svaly bez toho, že by ste veľmi zaťažovali kĺby. Ponúka aj množstvo variácií tréningu. Môžete cvičiť kratšie vo vysokom tempe, dlhšie v miernom tempe alebo využiť intervalový tréning. Keďže veslovací trenažér zapája do aktivity všetky hlavné svalové partie a spomínané pľúca a obehový systém, je veľmi účinný aj ako kardio trenažér.

AKO NA SPRÁVNU TECHNIKU?

V prvom rade je dôležité mať na pamäti, že sa snažíme vyhýbať zaguľateniu ramien alebo prehnutiu driekovej časti chrbta za jeho neutrálnu pozíciu. Pri veslovaní musíte mať v počiatočnej pozícii vystreté nohy, chrbát v miernom záklone a madlo pri tele s predlaktiami rovnobežnými s podlahou. Následne vystrieme ruky a telo jemne predkloníme a popoženieme vpred. Ako keby sme sa šmykli vpred do bodu, kým nebudú kolená nad chodidlami. Ruky sú stále natiahnuté. Potom urobíme tlak nohami, aby sme telo dostali dozadu. Akoby sme sa odrazili. Pri vyrovnávaní nôh ideme do jemného záklonu a súbežne priťahujeme madlo k telu. Pohyb plynule opakujeme.

Podľa nasledujúceho videa a obrázkov sa jednoducho naučíte správnu techniku jazdy na veslárskom trenažéri. Záber má dve hlavné časti – ťah a návrat. Celý pohyb je zložený tak, aby tempo bolo plynulé a nemalo by dôjsť v žiadnom bode k zastaveniu. Koordinácia práce najväčších svalových skupín v maximálnom rozsahu pohybu vám prinesie príjemný pocit z cvičenia.

VIDEO SPRÁVNEJ TECHNIKY JAZDY NA VESLÁRSKOM TRENAŽÉRI CONCEPT2

  ČASTI VESLÁRSKEHO ZÁBERU

Technika jazdy 

Technika jazdy na stiahnutie v pdf

Zdroj článku:

www.slovakfitness.sk

www.concept2.sk

Svalové skupiny