Šport C2 Indoor Rowing

Hľadaj články
Úvod / Trenažéry C2 / Tréning / Veslovanie ako príprava pre iné športy / Golf

Golf

Golf

Na hranie golfu je potrebná sila, flexibilita, vytrvalosť a energia. Veslovaním na veslárskom trenažéri získate všetky tieto schopnosti a keď to skombinujete aj so silovým tréningom na lyžiarskom trenažéri budete skvele pripravený na poriadnu hru golfu.

 TXT_292_1393847354

Príklady tréningov

Tieto tréningy navrhol golfový tréner Andy Prosowski, spolumajiteľ golfovej školy Golf Schools of Scottsdale v Arizone.

Cieľ: Posilniť a zlepšiť váš golfový švih pomocou veslárskych tréningov, ktoré sú zamerané na päť oblastí, ktoré majú golf a veslovanie spoločné: sekvenciu, rytmus, core strength, výdrž a vizualizáciu.

Detaily: Pri každom tréningu vyskúšajte iné cvičenie. Cvičte 20–30 minút.

Cvičenie zamerané na sekvenciu

Pri golfe ako aj veslovaní sa používa špecifická sekvencia pohybov. Pri veslovaní zapájate najprv nohy, potom trup a na koniec ruky. Keď sa naučíte dôkladne vykonávať tento sled pohybov a súčasne budete zvyšovať intenzitu, získate silnejší, kontrolovaný golfový švih. Pri tomto cviku, majte úchop a spodnú časť rúk uvoľnenú, a pomaly začnite veslovať. Každých 10 minút zvýšte intenzitu veslovania a dodržujte správnu sekvenciu pohybov.

Cvičenie zamerané na rytmus

Zlý rytmus a tempo kazia dobrú golfovú a veslársku techniku. Kľúčom je udržiavať váš rytmus konštantný a silný bez ohľadu na vaše tempo. Pre precvičovanie rytmu a tempa, skúste udržať vaše tempo záberu a čas na 500 metrov konzistentné počas celého veslovania. Sústreďte sa na pocit z rýchlosti a nie na výkonnostný monitor.

Cvičenie zamerané  na posilnenie svalov trupu

Pri golfovom švihu sila pochádza zo svalov v oblasti trupu a rýchlosť určujú vaše ramená, zápästia a ruky. Kombináciou týchto prvkov dosiahnete vzdialenosť, pretože každý golfista sa snaží dosiahnúť čo najväčšiu vzdialenosť.

Dodržujte rovnaké pokyny pre sekvenciu pohybov, ale veslujte pomalším tempom. Koncentrujte sa na vaše nohy a svaly trupu, aby ste získali silu. Neusilujte sa o rýchle úseky, ale koncentrujte sa na rýchlosť rúk a ramien aby ste zvýšili tempo vášho záberu.

Cvičenie zamerané  na výdrž

Golfová hra trvá dlho, a dobrí golfisti vedia, ako majú relaxovať medzi jednotlivými švihmi, ako aj pri ich prevedení. Pestovanie výdrže je dôležité preto, aby ste si nepokazili dobrú hru golfu len preto, že pri posledných pár jamkách vás premôže únava.

Po 5-minútovom rozveslovaní na zahriatie, veslujte 25-sekúnd rýchlejšie (uvedomte si svoje tempo) a potom veslujte konštantným tempom 1 minútu a 35 sekúnd, aby ste sa uvoľnili. Tieto intervaly opakujte, pričom udržujte počas všetkých 25-sekundových intervalov rovnaké tempo ako ste použili pri prvom 25-sekundovom intervale.

Cvičenie zamerané na vizualizáciu

Golf si vyžaduje, aby pohyb vášho tela bol hladký a plynulý ako vo „video klipe“. Urobíte to pomocou vizualizovania si dokonalého švihu a súčasne si uvedomujte pocit, ktorý pri tom máte. Musíte mať schopnosť dôverovať si, nechať tomu voľný priebeh a veriť, že tento pohyb môžete urobiť prirodzene.

Počas veslovania si vizualizujte v mysli dokonalé zábery. Uvoľnite svoju myseľ a jednoducho veslujte a potom skontrolujte svoje odveslované úseky na výkonnostnom monitore. Budete prekvapení, ako rýchlo ste veslovali!

Video série s golfovým inštruktorom Jimom Cottom: 

Svalové skupiny