Šport C2 Indoor Rowing

Hľadaj články
Úvod / Trenažéry C2 / Tréning / Veslovanie ako príprava pre iné športy / Motokros

Motokros

Veslársky trenažér Concept2 sa len za pár krátkych rokov stal jedným z najpopulárnejších nástrojov  v tréningu motokrosových jazdcov Travisa Pastrana či Andrewa Shorta.

TXT_289_1393599368

Travis Pastrana - motokrosový pretekár, kaskadér

TXT_289_1393598990

Andrew Short na veslárskom trenažéri Concept2 model E

Výhody

Motokrosoví pretekári vždy hľadajú nové a lepšie tréningové metódy. Odskúšanou a overenou metódou  pri motokrose ostáva jednoznačne beh: je príjemný, jednoduchý a je možné ho praktizovať kdekoľvek. Avšak vo väčšine sú nárazy zaťažujúce voči kolenám a holenným kostiam. 

Veslovací trenažér Concept2 je skvelým tréningovým nástrojom pre motokrosových pretekárov. Poskytuje precvičenie hornej a dolnej časti tela vrátane kardiovaskulárneho systému.  Keďže je naviac ľahko prenosný (váži okolo 30 kg) a jednoducho sa dá rozložiť na dve časti, veslársky trenažér Concept2 predstavuje skvelý tréningový nástroj, ktorý by mal mať doma každý motokrosový nadšenec. 

Príklady tréningov

Tréning č. 1:

 8 sérií: veslujte 1000 m, potom vykonajte 25 zhybov na hrazde

Tréning č. 2:

20 minútový tréning:  200 m veslovanie na veslárskom trenažéri, 10 klikov na lavici, 5 zhybov na hrazde, 10 brušných skracovačiek so závažím

Tréning č. 3:

"Tabata tréning" - 8 sérií: 20 sekúnd veslovanie (čo najprudšie), 10 sekúnd oddych; cieľom je počas 20 sekúnd zaveslovať čo najviac metrov

Tréning č. 4:

5 sérií: 500 m veslovanie, 20 výskokov na stojan, 10 klikov

 

Svalové skupiny