Šport C2 Indoor Rowing

Hľadaj články
Úvod / Chyby pri veslovaní na veslárskom trenažéri a ich náprava

Chyby pri veslovaní na veslárskom trenažéri a ich náprava

Každý neustále hľadá spôsob ako zlepšiť svoj tréning alebo ako čo najlepšie využiť čas vyhradený na cvičenie na veslárskom trenažéri. Ponúkame vám tu pár rád, ktoré môžu byť užitočné ako pre začiatočníkov tak aj pre skúsených veslárov.

  • Veslovanie s pokrčenými rukami
  • Lakte od tela
  • Ohnuté zápästia
  • Priveľký predklon
  • Pritiahnutie sa k madlu trupom
  • Telo je príliš napäté. Úchop madla je príliš pevný.
  • Prílišné pritiahnutie madla a priveľký záklon
  • Kolená sa zohnú priskoro
  • Príliš skoré zapojenie chrbta
  • Prirýchly posun sedadla po koľajnici
Veslovanie s pokrčenými rukami
 
 TXT_244_1374758112  TXT_244_1374758117

Nesprávne

Veslár začína fázu „Ťahu“ ramenami namiesto odrazu nohami.

Správne

Fáza „Ťahu“ sa začína odrazom nohami, chrbát je vzpriamený, ruky sú vystreté a uvoľnené.
 
Lakte od tela 
 
 TXT_244_1374758710  TXT_244_1374758717

Nesprávne

Veslár má pri dotiahnutí lakte od tela.

Správne

Madlo sa pritiahne k trupu. Zápästia sú vo vodorovnej polohe a lakte sa posunú pozdĺž tupu dozadu.

Ohnuté zápästia
  
 TXT_244_1374759037  TXT_244_1374759045

Nesprávne

Niektorí veslári ohýbajú zápästia počas rôznych fáz veslovania – „Začiatku“, „Ťahu“, „Dotiahnutia“.

Správne

Veslujte vždy s rovnými zápästiami.

 Priveľký predklon 

 TXT_244_1374759371

 TXT_244_1374759377

Nesprávne

Trup sa natiahne príliš dopredu. Spodné končatiny už nie sú vo vertikálnej polohe. Hlava a plecia poklesnú smerom k nohám. Trup nie je v správnej pozícii pre fázu „Ťahu“.

 Správne

Spodné končatiny sú vo vertikálnej polohe. Trup je pritiahnutý k nohám. Ramená sú vystreté a uvoľnené, trup zľahka naklonený dopredu.

Pritiahnutie sa k madlu trupom 

 TXT_244_1374760266

 TXT_244_1374760272

Nesprávne

Pri „Dotiahnutí“ sa veslár pritiahne k madlu, namiesto toho, aby si madlo pritiahol k telu.

Správne

Pri „Dotiahnutí“ sa veslár zľahka zakloní, nohy má natiahnuté a madlo si pritiahne k telu, pričom horná časť trupu slúži ako opora.

Telo je príliš napäté. Úchop madla je príliš pevný.

 TXT_244_1374763089

 TXT_244_1374763096

Nesprávne

Zuby sú zaťaté, plecia ohnuté a veslár drží madlo príliš pevne.

Správne

UVOĽNITE SA! Uvoľnite plecia, zuby a sánku. Madlo držte ZĽAHKA.

Prílišné pritiahnutie madla a priveľký záklon

 TXT_244_1374763796

 TXT_244_1374763802

Nesprávne

Pri dokončení ťahu veslár pritiahne k sebe madlo príliš vysoko a priveľmi sa zakloní.

Správne

Pritiahnite madlo k telu. Zápästia by mali byť rovné a lakte vzadu vedľa tela, predlaktia by mali byť v horizontálnej polohe.

Kolená sa zohnú priskoro

 TXT_244_1374765026

 TXT_244_1374765032

Nesprávne

Pri návrate sa veslár posunie dopredu skôr než sa madlo dostane pred kolená. Potom si buď udrie ruky o kolená alebo nadvihne ruky, aby sa kolien nedotkol.

Správne

Zapamätajte si poradie – ruky, telo, posun. POTOM keď sú ramená natiahnuté a telo sa nahlo dopredu, posuniete sa dopredu, pričom si zachovávate rovnakú pozíciu ramien a trupu.

Príliš skoré zapojenie chrbta

 TXT_244_1374765391

 TXT_244_1374765396

Nesprávne

Veslár začína ťah zaklonením trupu dozadu namiesto odrazu nohami. Toto má za následok slabý pohyb.

Správne

Nohy vykonajú ťah a trup sa narovná, ruky sú vystreté a uvoľnené.

Prirýchly posun sedadla po koľajnici

 TXT_244_1374824861

 TXT_244_1374824869

Nesprávne

Odraz nohami je priskorý, chrbát nie je pevný a preto sa sila neprenesie do madla.

 Správne

Fázu Ťahu začínajú nohy, trup sa postupne zakláňa, ruky sú vystreté, a sila odrazu nohami sa prenesie do madla.

Svalové skupiny