Šport C2 Indoor Rowing

Hľadaj články
Úvod / Veslovací trenažér vám pomôže schudnúť

Veslovací trenažér vám pomôže schudnúť

Množstvo ľudí sa zaujíma o vhodné cviky na chudnutie. Najčastejšia predstava je, že by to mali byť "brušáky", teda sed-ľah cviky, keďže nimi sa cvičí práve oblasť brucha. Druhá veľmi častá predstava je, že na chudnutie je najlepší beh, aerobik, skákanie na švihadle a podobné aktivity. A tretí, dosť častý názor je, že cvičiaci účinne schudne len ak sa v posilňovni "riadne vyničí a odchádza takmer v mdlobách."

Prečo sa neodporúčajú ako cviky na chudnutie práve vyššie citované aktivity? Dôvody sú jednoznačné:

Chudnúť sa nedá selektívne. Ak máte tuk na bruchu, nedá sa chudnúť len "z brucha". Cvičením určitej partie nespôsobíte, že sa tuk bude strácať práve na tejto problémovej partii. Beh, aerobik a iné dynamické športy nie sú vhodné, zaťažujú a poškodzujú pohybový aparát, čo môže byť obzvlášť problematické pre ľudí, ktorí trpia nadváhou. Takéto cvičenie môže v konečnom dôsledku zhoršiť zdravotný stav cvičiaceho.

Maximálne zaťaženie pri tréningu a vysoká intenzita znamená, že cvičíte príliš intenzívne. Toto je vhodný spôsob cvičenia pre zlepšenie kondície, nie však pre chudnutie. V takomto režime sa pri cvičení spaľuje predovšetkým cukor. Pri jeho nedostatku sa človek dostáva do stavu hyperglykémie, pociťuje únavu, vysilenie a kŕče. Tento stav následne vyvoláva veľký hlad.

Ak je vašim cieľom schudnúť, cvičte v aerobnom pásme zaťaženia a svoj výkon testujte meračom srdcovej frekvencie. Cvičte 30 až 45 minút, 3x do týždňa. Ak vám dovolí čas, alebo vaša kondícia, zvýšte čas cvičenia na 60 minút, alebo zvýšte frekvenciu tréningov.

Najvhodnejším cvičebným strojom na znižovanie nadbytočnej hmotnosti je veslársky trenažér. Cvičením na ňom nahradíte hneď niekoľko zariadení ako sú napr. stacionárny bicykel, stepper, rotoped, orbitrek. Merač srdcovej frekvencie vám umožní udržať rovnakú intenzitu výkonu po celú dobu vášho tréningu.


Cvičenie na veslárskom trenažéri vám umožní precvičovať až 80% svalových skupín, čo nedokáže žiadny iný aerobný prístroj. Pri správnej dĺžke a intenzite cvičenia odbúrate množstvo tukového tkaniva v tele, spevníte svalstvo, alebo v prípade potreby, naberiete novú svalovú hmotu.


Svalové skupiny